Tips perut langsing

Kurangkan garam dalam makanan harian.…Ini ada lah di sebabkan “water is attracted to sodium” (garam).. Jadinya, bila pengambilan garam harian anda lebih tinggi dari biasa, maka ia akan tertarik kepada natrium supaya ia menyumbang kepada perasaan yang lembap, penampilan yang bengkak dan berat air tambahan,

Kurangkan makanan yg tinggi karbo….. ( dalam badan kita ni..dah tersimpan sejenis karbohidrat yang dipanggil glikogen; setiap gram glikogen disimpan dengan kira-kira 3 gram air. ..jadi kalo kita kurangkan carbo intake ..badan kita dapat guna tenaga yg tersimpan tu dan membakarnya dan pada masa yang sama dapatlah buang cecair yang berlebihan tu)

Jadikan amalan kunyah chewing gum… tahu tak..kunyah chewing gum tu boleh sbb kan perut buncit.. Apabila anda mengunyah gula-gula getah, anda menelan udara secara tak langsung. Semua udara yang terperangkap dalam saluran anda dan menyebabkan tekanan, kembung dan pengembangan perut.


Ucapkan selamat tinggal kat makanan bergoreng.. ..donut,french fries..kuih2..hehe.. walaupun percikan  sos tomato boleh menyebabkan kembung perut. Makanan berlemak, terutamanya pelbagai goreng-goreng dicerna lebih perlahan, menyebabkan anda berasa berat dan kembung.

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing