Kehebatan ESP Shaklee

Wah.. Wah…Wah…. Sedar tak sedar dah pun masuk bulan 3 aka MARCH 2014, cepat sungguh masa berlalu…. Hurmm.. ape pulak Promo Shaklee tuk bulan March nih erk?? Nak taw??? Jawapannya adalah Produk Shaklee yang sungguh LARIS jualannya iaitu ESP!!!! Yahuu…. Memang di tungu-tungu aa nih….

 

Hurm…Apalah yang istimewa sangat dengan ESP Shaklee nih kan???Sehinggakan ramai bebenau para pelanggan sangat mendambakannya??Haaa…Kalau anda adalah salah seseorang yang amat mementingkan KECANTIKAN, KESIHATAN dan ingin KEKAL BERTENAGA sepanjang hari, ESP Shaklee adalah jawapan yang anda cari-cari selama ni tawww. Nak tau sebabnya?? Jom baca huraian Roe kat bawah nih k…

SUMBER PROTEIN YANG LEBIH BERKUALITI.

Tahu kah anda-anda semua yang 25 PERATUS daripada tubuh badan manusia dibina daripada PROTEIN. Kuku, kulit, otot-otot kita sebenarnya semuanya berasal daripada protein. Percaya atau tidak, itulah kenyataannya.

Ringkasannya, struktur dalam tubuh badan manusia dibina daripada susunan berikut:

PROTEIN merupakan makanan utama bagi  sel tubuh manusia.

PROTEIN merupakan makanan utama bagi sel tubuh manusia.

SEL ——> TISU ——–> ORGAN ———> SISTEM

Struktur badan kita terdiri daripada SEL. Kemudian, sel-sel ini akan membentuk tisu-tisu. Seterusnya, tisu-tisu akan membentuk organ dan akhir sekali, organ-organ ini akan membentuk sistem.  Oleh sebab itu, badan kita SANGAT memerlukan PROTEIN.

Nak tahu tak kenapa process ini terjadi?? Ini adalah keranaa PROTEIN merupakan makanan utama bagi  sel tubuh manusia. Sel-sel yang sihat akan dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat dan cergas.

Setiap hari, kita makan lauk-pauk yang mengandungi sumber protein kan? Macam ayam, daging, telur, ikan, kekacang dan banyak lagi.

TETAPI, tahu tak…Sebenarnya PROTEIN sangat MUDAH TERMUSNAH apabila dikenakan SUHU TINGGI? Contohnya Bila anda goreng ikan. Berapa banyak PROTEIN yang tinggal? Anda tak tahu kan?

Tapi kenapa everyday makan lauk ayam tapi kerap juga tak sihat. Tak cukup ke? Haaa….untuk pengetahuan, ikan, ayam, daging tu kan kita masak dulu before makan. So bila dah masak, dah kena panas api, of course kandungan protein tu akan musnah dan yang tinggal…..tak cukup untuk badan kita yang kerja kadang-kadang more than 12 hours ni.

PROTEIN sangat MUDAH TERMUSNAH apabila dikenakan SUHU TINGGI

PROTEIN sangat MUDAH TERMUSNAH apabila dikenakan SUHU TINGGI

 

Tahukah anda kalau tak cukup protein apa akan berlaku?

  • Kita akan berasa lemah, lesu, tak bermaya..akhirnya menggeletar.
  • Kadar bacaan kolesterol akan naik/ tinggi, tekanan darah pula akan menjadi rendah..
  • Penyebab kepada ulser perut + ulser usus.
  • Luka-luka lambat sembuh dan akhirnya akan meninggalkan parut.
  • Gangguan penglihatan dan  lama kelamaan pandangan akan menjadi kabur.
  • Gangguan antibodi (tak kuat). Bila kurang protein, badan tak boleh nak lawan penyakit yang datang. Kurang daya ketahanan.

 

Bagaimana pula kalau cukup kandungan protein ?

Dengan berbekalkan amaun protein yang secukupnya, pemakanan yang seimbang boleh dilaksanakan.

Dengan berbekalkan amaun protein yang secukupnya, pemakanan yang seimbang boleh dilaksanakan.

Protein merupakan salah satu sumber/ejen yang membentuk sel-sel di dalam badan. Protein juga mempunyai manfaat lain, ini termasuklah membantu meningkatkan kadar metabolisme dalam proses pembakaran lemak. Hal ini sering disebut oleh seorang pakar nutrisi yang menambah bahawa protein merupakan satu nutrisi yang lambat dicerna oleh tubuh badan kita. Dengan ini, ia akan memanjangkan tempoh pencernaan dan kita akan berasa kenyang. Secara tidak langsung, kita dapat mengurangkan amaun makanan yang diambil.

Di samping itu, protein turut membantu dalam proses membakar lemak dengan cara membekalkan tenaga kepada otot-otot kita. Ia juga membantu untuk proses penghasilan otot. Dalam sehari, tubuh badan kita memerlukan sebanyak 15-25 peratus kandungan protein untuk membekalkan tenaga kepada tubuh badan kita..

Pengambilan makanan dan nutrisi yang seimbang dapat membantu dalam proses menurunkan berat badan

Pengambilan makanan dan nutrisi yang seimbang dapat membantu dalam proses menurunkan berat badan

Tahukah anda semua yang JUMLAH PROTEIN protein yang paling IDEAL untuk diambil dalam sehari adalah sebanyak 120-140 gram. Jumlah itu bersamaan dengan 1 potongan ayam dada yang sederhana tanpa kulit, sepotong daging merah rendah lemak, seekor ikan bersaiz sederhana. Dengan berbekalkan amaun protein yang secukupnya, pemakanan yang seimbang boleh dilaksanakan.

Oleh itu, pengambilan protein yang mencukupi merupakan sebuah diet nutrisi amat penting untuh tubuh badan kita selain daripada vitamin, zat besi dan karbohidrat. Akan tetapi pastikan anda tidak mengambilnya secara berlebihan kerana jika berlebihan, ia juga akan memberikan kesan sampingan yang  tidak elok untuk tubuh badan anda. Pengambilan makanan dan nutrisi yang seimbang dapat membantu dalam proses menurunkan berat badan.

 

 

 

 ESP – Sumber PROTEIN Soya Terbaik

Zemanta Related Posts Thumbnail

ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.  ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.

Keupayaan ESP Shaklee:

  • Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
  • Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
  • Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.  Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
  • Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu .Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.

 JADI, apa kata anda ambil ESP sebagai sumber PROTEIN yang lebih berkualiti. Oh! Semestinya ESP mematuhi kriteria pemilihan soya yang selamat. Paling penting, ESP sentiasa SELAMAT, sentiasa BERKESAN dan sentiasa MESRA ALAM. RAMAI YANG TELAH MERASA KEBAIKAN DAN BETAPA BAGUSNYA ESP SELEPAS MENGAMBIL SECARA KONSISTEN SELAMA 3 HINGGA 4 MINGGU. Ada yang kata, kulit makin licinlah, kulit makin lembut, parut jerawat makin pudar, rambut dah kurang gugur, susu makin banyak, suami makin sayang dan macam-macam lagi!

So….Sekarang ni semua dah dah tau kan kebaikan kalau kita amalkan minum ESP Shaklee dan golongan mana yang sesuai.. Kita dalam golongan yang mana ya? Kalau termasuk dalam golongan ingin mencuba….boleh saja.Tak memudaratkan pun.

Sekiranya anda berminat dan ingin dapatkan konsultasi percuma, bolehla hubungi saya yer… TAPI kena lah membeli/ mendaftar dengan saya yerk.. ;) 

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing