Hari #6:Rumah Idaman | Cabaran 30 Hari Entry

Tajuk Cabaran hari ke-6 nih, lain dari hari-hari yang sebelum ni.. Tajuk hari nih ala2 kita berada di alam khayalan sat..he3…

Rumah Idaman…  Hurmm tentu ramai d antara kita nih ada pasan angan-angan yang besarr bila berbicara tentang Rumah Idaman kan.. Termasuk lah saya nih… Memang kalau dari keciklah.. Bila ada yang bertanya pasai Rumah Idaman, yang akan terpacul keluar dari mulut mase tuh.. Nak rumah besar.. 2 tingkat… ader pool… ader maid… he3… itu mase kecik aa kan…

Ok, kali nih kita tak nak aa citer pasai Rumah Idaman mase kita kecik-kecik… Kita cerita pasai Rumah Idaman kita taim la nih..Taim dah kawen..& dah ada anak2 nih…

Rumah Idaman saya adalah sebijik Banglo… Yang boleh menempatkan beberapa biji kereta-kereta mewah… Yang di penuhi dengan bunga-bungaan di kawasan sekitarnya…

Rumah Idamanku

Rumah Idamanku

Dalamnya pulak ada mempunyai bilik-bilik yg cukup buat anak-anak saya.. Untuk saya dan suami tercinta, dah tentu-tentunya kami mengimpikan sebuah bilik yang luas… yang lengkap ngan TV lah segala…

Kamar Idaman

Kamar Idaman

 

Ruang Tamu

Ruang Tamu

 

Ruang tamu pula dah tentunya berkonsepkan mewah.. Ada lampu Chandeliar.. Sofa yang selesa…perhh… mmg syiok aaa…

Dapurku...

Dapurku…

Dapur pula ada memacam peralatan-peralatan masakan yang canggih…

Bersantai di tepi Kolam

Bersantai di tepi Kolam

Then ada pulak Kolam mandi tuk kami sekeluarga bersantaiii… Ada kolam ikan.. Ada pulak Play Ground untuk anak-anak sya bermain… eee… sonoknyer lah kalau dapat Rumah cam tuh kan.. Mau tak keluar rumah saya dibuatnya..he3…

Amacam? Lawa tak Rumah Idaman saya?? Lawakan…

Tetapi apa-apa pun, Rumah yang saya miliki sekarang nih pun tak kurang hebatnya tau… Inilah rumah pertama saya & suami miliki. Hasil titik peluh kami bersama. Tempat kami anak beranak berteduh. Syukur sesangat rasanya dapat memiliki rumah sendiri. Walaupun tiada kawasan untuk buat playground,saya tak kisah sebab boleh bawak anak-anak g main kat AEON, sesembil tuh buleh saya jamu-jamu mata…

Pool pula, tak ada kat rumah sekarang tak apa, paling tidak boleh saya bawak anak-anak jalan-jalan bercuti sambil menginap kat Hotel,haaa… hotel-hotel kompem ada kolam kannnn… so sesambil mandi kat kolam hotel, masih boleh jamu mata gaks…he3….

Tetapi yang seronok mengenai rumah yang saya miliki sekarang nih adalah semangat kejiranan jejiran saya kat sini… kami kat sini umur pun lebih kurang sebaya, mmg serok aa pepetang melepak… Depa-depa semuanya sepakat.. tolong menolong kalau ada kenduri kendara.. tolong tengok2kan anak-anak kalau kami terlewat balik dari kerja… perhh mmg terbaik lah…

Ok lah.. Itu lah sedikit sebanyak perkongsian saya mengenai Rumah Idaman saya..harap terhibur lah yer… he3….

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing