Hari #16 :Sesuatu yang saya Rindui| Cabaran 30 Hari Entry

Haaaaaa…. Lame giler dah tak mencatatkan catatan tuk Cabaran 30 Hari Entry…. Sorry mumyyyy….

Hurm… aper erkk agaknya yang saya rindukan… Kalu ikotkan mmg banyak lah kan… bak kata pepatah “Andai dapat ku undurkan waktu…”

Ok lah nak citer pasai satu nih… Saya rindukan Zaman kecik-kecik dulu… Zaman membesar yang memang serronok sungguh rasanya. Iya lah kan, masa tuh mana ada kita fikir pasal nak kemas rumah ker… nak masak ker… nak bayo hutang ker kan…ekekeke…. Aper yang penting masa tuh is main ngan kengkawan aaa aper lagi kan…

Dari celik mata sampi lah pejam mata balik (tido aaa tuh)…

Mula faham erti kawan-kawan nih masa tinggal di kawasan setinggan kat Kampong Pandan. Rumah pulak masa tuh mmg dekat-dekat dengan ruman jiran. Depan rumah ada jalan raya.. Kecik jerk pun.. muat lah sebijik kereta… depan tuh pulak ada lombong. Tapi lombong dulu tak macam lombong la nih… Lombong dulu agak ok laie aaa… tak sebahaya lombong la nih…

 
 

selipar

 

Zaman saya kecik-kecik dulu semonok tau… dapat main “mak-mak” mmg akan main dari pagi smpi ke petang ler… Selagi mak tak panggil makan tengahari ker… minum petang ker.. memang tak balik aaa… sakan mainnya. Dah jemu main lempar selipar pulak… susun selipar ala2 kon 3 segi tuh.. then apek selipar, lembaq kan… haaa… pas tuh aper lagi… lariiiiii….akakakak…. tak pandai elak kalu, mmg kena aa ngan selipar tuh…

Ha.. ini lah rupa getahnyaaa...

Ha.. ini lah rupa getahnyaaa…

Main getah.. “Zero Point”… haa pernah dengar tak?? Dari getah tuh kat bawah..(lantai) sampi ler ke kepala… haa.. lompat..jgn tak lompat….

Lagi main aper erkk.. haaa… main kawen-kawen… ekekeke… dok abih ler pokok bunge makcik-makcik sekitar tuh, dok jadikan perhiasan.. almaklum lah… pengantin…ekekeke….

Sorry aaa entry kali nih gambar yg ada semua di amek kat Pakcik Google jerk… almaklum aa dedolu susah nak ada kamera….

Hurm.. itu jerk lah perkongsian saya tuk tajuk kali nih….ok baiii..

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing