Gout dan Sakit Kaki Hilang

Slide3

Alhamdullilah,hati anak mana yang tak berasa berbahagia & hati berbunga-bunga bila apa yang kita harap-harapkan menjadi dengan jayanya. Lebih-lebih lagi bila ianya terjadi pada insan yang tersayang.

Inilah yang terjadi pada salah seorang SID Shaklee iaitu Pn Khadeejah Hasmad bila apaknya sudah tidak lagi bergantung pada tongkat untuk berjalan jauh.

Jejom kita sama-sama baca perkongsian yang hebat ini.

 

Saja nak berkongsi cerita tentang apak saya.

Apak saya ni ada sakit gout. Kadang saya tak sure ada sekali tu dia masuk hospital warded, pasal sakit kaki jugak.

Kesian tengok sebab asal nak berjalan je, kena bertongkat.

image

Tongkat apak

Lepas warded pun, masih belum hilang sepenuhnya.

Ada sekali, apak beli mesin urut kaki.

Ada beli kasut untuk kasi kaki sedap jalan.

Tapi masih jugak berkawan baik dengan tongkat.

Masa bercuti di Turki hujung tahun lepas, ada masa, apak saya ok.

Ada masa, terpaksa rehat seharian kat bilik.

Ada sekali masa promosi Vivix, saya pun beli lah siap-siap twin pack Vivix.

Masa tu, dalam peti ais mak masih ada 2 botol ke sebotol yang masih belum bukak.

Ini sah tak makan, atau tak konsisten.

Tak pe lah.

Kot tengok berbotol Vivix dalam peti ais, terbuka hati kot apak saya nak ambil setiap hari.

Baru-baru ni, adik saya dapat tawaran belajar di Jepun.

Lebih kurang 2 minggu lepas tu, mak apak saya datang Jepun sekali.

Sebelum mak apak sampai, saya dok risau, macam mana apak saya nak berjalan ni.

Kat Jepun ni, memang kena banyak sikit jalan kaki kalau nak ke mana-mana.

Boleh je nak naik teksi. Tapi tambang teksi boleh tahan jugak.

Kami tawakkal je lah.

Tapi bila sampai je Jepun, Alhamdulillah apak terus cakap nak berjalan.

Apak kata kalau takat 15 minit tu dia boleh.

Gulp.

Betul ke apak ni. Sebab masa kat Turki, apak tak tahan.

Dah lah tak nampak tongkat masa sampai Jepun.

Tapi saya sangat terkejut, apak saya sangat cergas berjalan.

image

Jalan ke Hiroshima pulak

Saya dah lembik pun, apak masih boleh berjalan.

Ada sekali tu, kami ke taman bunga.

image

Singgah masjid Fukuoka sebelum pi taman bunga

Nak pergi tempat bunga ambil masa lebih kurang 20 minit jalan kaki.

Ya Allah.

Tapi Alhamdulillah mak ngan apak sangat kuat. Huhu.

Lepas balik tu, diorang sambung berjalan di bangunan Yodabashi, bangunan shopping barang elektrik yang teramat besar.

Lepas 3 jam baru balik rumah.

Masa tu kami dah tidur dah kat rumah.

Malam tu, apak ngan mak sambung lagi berjalan kaki.

Wahh!!

Sangat kagum.

Saya : Cemana apak boleh jadi tak sakit kaki tetiba ni.

Mak : Bapak minum berbotol-botol Vivix yang ko bagi tu. Ha, baik langsung sakit kaki dia.

Haha.

Alhamdulillah.

Apak : Memula apak minum Vivix, apak jadi sakit tekak.

Tapi lepas tu apak minum Vivix yang tak letak dalam fridge, ha, baru ok.

Apak tak boleh minum sejuk-sejuk ni, batuk kang.

Alhamdulillah, seronok saya yang mendengarnya.

Baru lah syok nak memborong Vivix lagi.

Kalau apak korang pun ada masalah sama, why not cuba Vivix.

Berbaloi-baloi!

 

Alhamdullilah, seronokkan baca perkongsian ini, anda tentu teringin nak tengok insan yang anda sayangi kembali sihat kan. Jejom kita berusaha dengan Shaklee, semoga dengan usaha kita ini dapat memberikan kesihatan yang baik kepada mereka kembali.

rohie3

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing