Masa Makan Vitamin Shaklee Paling Berkesan.

cara pengambilan vitamin

Ramai yang sering bertanya kat Roe mengenai cara dan waktu makan Vitamin Shaklee yang betul dan sesuai. Ok meh sini Roe nak sharekan cara dan waktu yang sesuai untuk makan Vitamin Shaklee nih k .

Sebelum nak cerita cara makan vitamin shaklee, perlu di ketahui susunan produk Shaklee mengikut kepentingannya.

1.ESP- Jika anda ingin “berkenalan” dengan Shaklee, ESP adalah pilihan yang terbaik untuk sesi berkenalan. ESP berperanan untuk membaik pulih sel-sel secara keseluruhan. Sel adalah ibarat batu bata bagi sebuah bangunan. Kukuh batu bata maka kukuhlah bangunan itu.

 

ESP

Mulakan hari kita dengan segelas ESP (Protein). Bancuh 1 sudu besar penuh ESP dengan 3/4 gelas air sejuk atau air suam, kacau rata dan diminum segera.

Bolih juga dicampur dengan susu atau jus kegemaran anda, ikut citarasa masing-masing.Sekiranya mengambil collagen boleh dicampurkan bersama esp, rasanya menjadi lebih lemak/ sedap.

2.Vitalea – Ia diibaratkan sebagai makanan seimbang dan dapat memenuhi keperluan setiap sel dari hujung rambut sampai hujung kaki.

3.Lecithin & Omega, Alfalfa  & Zinc – vitamin sebelum makan

Lecithin bertugas sebagai pemecah LEMAK dan Omega pula pemecah KOLESTEROL sebaiknya dimakan 15 minit sebelum makan tengahari dan makan malam supaya telah bersedia untuk mengurai lemak dan kolesterol yang terdapat di dalam makanan.

  1. Alfalfadisamping mengandungi banyak mineral dan fitonutriens, merupakan sumber serat yang tinggi. Peranan serat apabila diambil bersama air yang mencukupi akan menjadi seperti jala yang memerangkap segala benda asing di dalam darah seperti lemak, kolesterol, gula, toxic, logam berat dsb, dalam perjalanannya dari mulut ke usus besar.

Pembuangan air besar akan menjadi lawas apabila cukup fiber dengan syarat minum air yang mencukupi. alfalfa juga baik untuk masalah angin dalam badan dan gastrk dan alergik.

* Sebelum Makan Tengahari dan Malam – Sukatan 3 kapsul lecithin + 1 capsul omega + 5 alfalfa.

Tapi kalau terlupa dan sebagainya, ambil sahaja selepas makan bersama vitamin-vitamin yang lain. Tidak memudaratkan cuma antara baik dan lebih baik.

  1. Zinc Complex – Zinc disarankan diambil semasa perut kosong (iaitu 1 jam – 30 minit sebelum makan),  kerana dalam proses pencernaan yang normal, zinc akan dimusnahkan, dikeluarkan, dan mengikat dirinya dengan bahan lain.

Roti dan bijirin mengandungi phytates yang mengikat dirinya dengan zinc sekaligus akan mengganggu penyerapan.

Cara Makan Vitamin Shaklee

Selain Lecithin, Omega, Alfalfa dan Zinc, semua vitamin di cadangkan diambil selepas makan.

Walaubagaimanapun sebaiknya tidak mengambil semua vitamin serentak tetapi mengagih-agihkannya diantara selepas beberapa waktu makan seperti lepas sarapan pagi, lepas lunch, lepas minum petang dan lepas makan malam, untuk penyerapan yang terbaik dan perlindungan berterusan sepanjang hari.

 

Contoh:

* Selepas minum pagi – 1 Vita C & 1 B- Complex, dll.

* Selepas makan tengahari  – 1 vita lea,  1 Vita C, dll

* Selepas makan malam -1 vitalea, 1B co, 1 vita E dll

* Sebelum Tidur – 4 osteomatrix, dtx, 4 herblax  (seminggu sekali) .

 

 Elakkan:

1 Elakkan mengambil Vita Lea dan Osteomatrix serentak. kerana iron di dalam Vita Lea boleh mengganggu penyerapan Calcium di dalam Osteomatrix.

2 Jangan gunakan air panas untuk membancuh ESP sebab akan merosakkan kandungan protin.

3 Elakkan mengambil vitamin bersama nescafe dan tea, minuman mengandungi kafein, sekurang-kurangnya bagi jarak masa 30 minit antara keduanya, mengelak ganguan penyerapan vitamin.

 

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

SupernifzLOGO

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun boleh…

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani

Tips Hilangkan Lingkaran Gelap Bawah Mata

eyebag

Mata tak bermaya. Kusam. Lesu. Sedih bukan.. Ok kali nih Roe nak sharekan pulak Tips nak hilangkan Lingkaran Gelap di bawa mata ataupun selalu orang gelar Mata Bear lah Eyebag lah.

 

Tips 1 : Minum air suam selalu

air suam

Amalan meminum air suam setiap hari amat lah penting. Cuba elakkan pengambilan ais. Bagi anda yang tak biasa,ataupun kurang gemar dengan air suam. anda boleh lah memulakan dengan cuba minum 4 gelas sehari, selang 2 jam satu gelas. Kemudian, gandakan 8 gelas setiap hari. Untuk kes eyebag ini, minum air suam boleh membantu dalam pembuangan toksik dan membantu untuk mengurangkan kandungan toksik kotor di bawah mata.

Tips 2 : Timun dan Tomato sebagai eyemask

cucumber-tomato-trans

Daripada anda buang lebihan tomato dan timun, baik anda gunakan untuk kecantikan. Hiriskan halus dan tekapkan di mata semalaman atau 30 minit. Anda boleh memilih untuk menggunakan timun atau tomato kerana kedua ini membantu untuk mencerahkan serta memberi kesegaran mata anda yang lesu.

Tips 3 : Kulihat Hijau..(macam lagu lah pulak)

hijau

Bagi anda yang luangkan masa terlalu lama di hadapan komputer, tv a tau laptop, anda juga cenderung untuk mendapat lingkaran bawah mata ini tau. Ha selain lesu dan penat, paling membimbangkan adalah lingkaran bawah mata ini. Tapi kalau dah memang kerja hari hari mengadap komputer, bagaimana? Penyelesaiannya adalah dengan melihat atau mengalihkan permandangan anda pada sesuatu yang berkonsepkan kehijauan. Kenapa? Kerana oxygen dan ketenangan membantu mata anda berehat. Ambil masa rehat 10-15 minit sebelum kembali melakukan tugas anda. Amalkan setiap 30 minit mengadap komputet, tv, alihkan pandangan anda. Ha.. macam Roe nih, kat pejabat nih kat atas meja ada pokok hijau… sejukk mata memandang taw. Eh jangan pula beli pokok plastic tau!

 

Tips 4 : Tidur yang secukupnya

sleeping-baby

Apabila tidur cukup, bukan sahaja mata sihat, tubuh badan luaran dalaman semuanya akan sihat! Percayalah

Tips 5 : Eye roller atau eye cream

eye-cream

Banyak cream mata jual di pasaran. Rujuk dengan pakar, belilah eye cream atau eye roller. Amalkan pakai setiap pagi petang dan juga selepas tidur. Jika anda perasan, kulit sekitar mata amatlah nipis, jadi ambil masa untuk merawat nya. Paling utama adalah SABAR.

 

Tips 6 : Uncang teh sebagai penyejuk mata

tea bag

Setelah habis air teh yang kita minum pagi ataupun petang tuh,Jangan terus buang uncang teh nya, sebaliknya gunakan ia untuk penyejuk mata anda. Ingin Roe ingatkan ada supaya jangan pula anda guna uncang teh yang anda telah campurkan gula atau susu. Karang dihurung semut pula. Letak di bahagian mata selama 30 minit dan bilas dengan air suam. Pasti anda rasa segar!

Tips 7 : Jangan minum air 1-2 jam sebelum tidur

Walaupun minum air bagus, tetapi dinasihatkan supaya anda tidak minum 1-2 jam sebelum tidur bagi mengelakkan lingkaran bawah mata ini. Kerana ia akan menyebabkan penyimpanan air di bahagian bawah mata anda itu. Elakkan ya?

Jadi inilah yang Roe boleh kongsikan dengan pembaca tersayang. Diharap tips ini berguna untuk anda semua amalkan. Bukan tertumpu sahaja pada mereka yang mengejar hari bahagia, tapi juga untuk anda yang sibuk belajar, penat berjaga lewat malam study/jaga anak/kerja. Kunci paling utama adalah

“Kurangkan rungutan, tingkatkan usaha!” Tapi ingin Roe tekankan di sini, jika anda sudah dilahirkan begitu, jalan penyelesaian mungkin dengan melakukan laser. Tapi jangan risau, semua dilahirkan cantik sempurna. Banggalah dengan diri anda!

Semoga Berjaya!

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

SupernifzLOGO

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun boleh…

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani

Tips Keselamatan Balik Kampung Beraya

Wahh.. begitu cepatnya masa berlalukan, Insya-Allah dalam minggu ni warga kota dan warga yang berkaitan akan mula beransur pulang beramai-ramai ke kampung halaman tercenta masing-masing. Tak kisah lah kan kampung tuh memang di kampung atau di bandar, tapi kebanyakan masing-masing akan meninggalkan rumah. Bagi yang tak kema-mana pun, penting tuk kita tahu Tips2 keselamatan menjelang Hari Raya nih.

tips balik kg

Walaumacammana terujanya kita tuk beraya, namun jangan dilupakan aspek keselamatan yang mesti dijaga di musim apa sekalipun k.

  1. Laporkan di balai polis

Pastikan kita buat laporan yang kita akan pulang beraya di balai polis terdekat. Mereka ada sediakan buku rekod/borang untuk diisi. Anggota polis yang bertugas akan meronda dan menghantar laporan harian kepada anda. Pastikan memang tak ada orang dalam rumah atau datang ke rumahlah. Karang tak pasal2 pulak kena masuk lokap.

  1. Beritahu anggota keluarga SAHAJA

Ini Tips yang penting jugak nih, Zaman serba canggih nih, tak payah lah kita nak canang satu dunia yang kita akan pulang ke kampung bila, dari berapa haribulan ke berapa haribulan… terutama di media sosial. Ingat, media sosial BUKAN TEMPAT YANG SELAMAT. Kongsi yang patut-patut sahaja hokey.

  1. Jangan menampakkan rumah kita kosong

Jangan biarkan kasut-kasut dan selipar-selipar tersusun kemas, semak-semakkan sikit selipar di depan pintu. Musim-musim orang cuti nih, kompem ada je lah mata-mata yang mula mencari peluang. Berwaspada semaksima mungkin.

  1. Elakkan Check-In

Kalau nak check in untuk inform sanak saudara… customize-kan je status tu. Tak payah nak beritahu satu alam kita ada kat mana. Kita mungkin nampak macam fun, tapi….Jaga-jaga ada yang memerhari…

  1. Baca doa keluar rumah

doamulakanperjalanan

Ini pula tips keselamatan dalam perjalanan dibawakan olehSalwaSaleh.com. Comel kan?

Tipsbalikkg

Akhir kata dari Roe, Jaga diri dan semoga selamat perjalanan pergi dan balik!

Salam Aidilfitri dari kami di SuperNifzVitamin.

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

SupernifzLOGO

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun boleh…

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani

Tips Elakkan Muntah Ketika Hamil

morning-sickness-239x300

Berikut adalah antara Tips untuk mengelakkan muntah ketika hamil:

  • legakan sebu perut dengan mengambil makanan atau minuman yang berasaskan halia. Anda boleh amalkan teh halia atau pun ayam masak halia yang dimakan bersama nasi panas
  • ketika terasa mual, hidu bau lemon atau buatkan jus lemon. Jus lemon boleh meneutralkan asid yang ada dalam perut
  • cuba makan makanan ringan seperti biskut atau sandwich selang dua jam. Perut anda perlu diisi dengan makanan supaya asid tidak meninggi yang boleh mencetuskan loya
  • makan makanan kegemaran anda sebaik sahaja bangun dari katil bagi membantu menyerap asid perut. Ia juga membantu mengawal tahap gula dalam darah daripada terlalu rendah
  • makan makanan berkhasiat yang boleh mengelakkan loya seperti mentega kacang, protein, roti atau pasta
  • elakkan mengambil makanan yang boleh mengakibatkan loya seperti berminyak, kafein atau makanan manis
  • minum sekurang-kurangnya 10 gelas air masak setiap hari bagi mengelakkan kehilangan bendalir dalam badan dan untuk mengelakkan sembelit
  • anda boleh cuba mengunyah asam atau chewable vitamin C untuk menghilangkan rasa loya
  • elakkan mengambil minuman dengan banyak ketika makan
  • jauhi bau-bauan yang boleh menyebabkan anda muntah

Anda boleh cuba 10 tips yang dikongsikan sekiranya anda sering muntah ketika hamil.

 

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

SupernifzLOGO

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun boleh…

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani

Lima langkah betul memakai minyak rambut

hair-treatment

1. Sentiasa gunakan minyak yang suam. Ini kerana ia dapat membantu meresap hingga ke bahagian akar berbanding minyak yang berada pada suhu bilik. Justeru, minyak perlu dipanaskan di dalam mangkuk kecil menggunakan api pada tahap paling rendah sebelum disapu pada rambut.

2. Gunakan bebola kapas untuk menyapu minyak pada kulit kepala. Perlu diingat, minyak perlu disapu pada kulit kepala dan bukan pada rambut.

3. Gunakan jari untuk mengurut kulit kepala dalam gerakan membulat. Jangan tarik akar rambut ketika mengurut.

4. Balut tuala panas di kepala dan biarkan selama lapan atau 10 minit. Ulangi langkah sama sekurang-kurangnya tiga hingga empat kali. Ia bukan saja dapat memberi manfaat kepada rambut tetapi membantu menenangkan badan dan minda.

5. Ketika membasuh, jangan letak syampu secara langsung pada kulit kepala. Campurkan syampu dengan air di dalam gelas dan tuangkan di atas kepala atau di tapak tangan. Urut kulit kepala walaupun ketika mencuci. Jangan lupa untuk sapukan perapi rambut selepas mencuci.

Perkara yang perlu dilakukan untuk mendapatkan rambut cantik:

 

  • Sapu minyak suam seming­gu sekali.
  • Biarkan minyak pada kulit kepala semalaman untuk memberi lembapan.
  • Jika mengalami masalah kutikel rosak, bungkus kepala dengan tuala yang distim.
  • Perkara yang tidak boleh dilakukan untuk mendapatkan rambut menawan:
  • Jangan biarkan rambut yang tidak dicuci disapu dengan minyak jika anda harus bekerja di bawah sinaran matahari atau debu. Ini kerana minyak akan menyebabkan habuk melekat dan sinaran matahari yang panas mengeringkan rambut lebih cepat.
  • Jangan sapu minyak secara berlebihan pada rambut yang panjang kerana akan membuatkan rambut menjadi lebih kering.
  • Elakkan mengurut dengan minyak jika kulit kepala anda kategori berminyak.

 

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun saya terima 

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani

 

Tips Atasi Keletihan

tired

1. Tidur berkualiti : tetapkan rutin tidur yang sihat, kosongkan fikiran anda sebelum tidur, dapatkan tidur yang mencukupi kerana waktu tidurlah mental dan fizikal anda berehat setelah seharian bekerja
2. Makan dan minum dengan betul : amalkan gaya pemakanan yang seimbang dan sihat, jangan makan terlalu banyak terutamanya beberapa jam sebelum tidur, kurangkan pengambilan kafein, ambil suplemen untuk mengisi kekurangan nutrisi anda
3. Bersenam : Kajian menunjukkan, individu yang bersenam secara konsisten akan dapat menngurangkan faktor risiko yang menyebabkan keletihan berpanjangan. Badan yang tidak cergas akan mudah keletihan.

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun saya terima 

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani

SMS/WhatsApp 012 658 4283 untuk keterangan lanjut atau pun untuk mendaftar sekarang!

Sentiasa Bersyukur Dalam Hidup

Ramai manusia yang telah diberikan nikmat tetapi mereka tidak bersyukur bahkan lupa dan leka. Mereka tetap kufur dan tidak beriman, maka layaklah mereka mendapat azab Allah SWT. FirmanNya dalam surah Muhammad ayat 12 bermaksud:

Dan orang-orang yang kafir menikmati kesenangan di dunia serta mereka makan minum sebagaimana binatang-binatang ternak makan minum, sedang nerakalah menjadi tempat tinggal mereka.

Kalau nak hidup dengan gembira, kita kena selalu bersyukur. Untuk selalu memotivasikan diri kita supaya bersyukur, tulis JURNAL KESYUKURAN. Tulis 3 perkara yang kita hargai dan bersyukur setiap hari. Maka, kita akan sedar betapa beruntungnya kita. Betapa rahmat dan kasih sayang Allah itu sangat luas dan melimpah ruah untuk hamba-Nya.

Jom kita ikuti perkongsian dari Puan Lyna Noh untuk menjadikan hidup kita lebih gembira dan happening…

 

Dari sini kita melihat betapa pentingnya bersyukur. Salah satu daripada bentuk syukur kepada Allah SWT ialah dengan hati iaitu perasaan takut dan harap kepadaNya yang boleh membawa kepada melaksanakan segala perintahNya dan meninggalkan segala laranganNya. Termasuk dalam kategori ini ialah ikhlas dalam segala kerja buat kita. Kesyukuran ini boleh menjadi sebab bertambahnya nikmat Allah Azza wa Jalla. FirmanNya dalam surah Ibrahim ayat 7 bermaksud:

Dan (ingatlah) ketika Tuhan kamu memberitahu: Demi sesungguhnya, jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambah lagi nikmatKu kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras.

 

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun saya terima 

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani

SMS/WhatsApp 012 658 4283 untuk keterangan lanjut atau pun untuk mendaftar sekarang!

Demam Denggi Boleh Membawa Maut

Demam denggi kian menular sekarang ni. Lebih dahsyat, virus denggi makin bermutasi sampai pakar perubatan pun pening nak kawal.

Selain membantu pesakit demam denggi, kebaikan produk Shaklee ni juga boleh mengurangkan risiko dijankiti virus denggi degil ni. kalau lah denggi ni orang, dah lama kena belasah agaknya.sebab dia betul2 menyusahkan.

Tol x tapi itulah kuasa Allah/Tuhan, nyamuk kecik tu pun boleh bikin huru-hara. Di samping terus berdoa banyak2 semoga kita semua takde lah yg kena demam denggi ni lg dah, teruskan usaha kuatkan immunisasi badan.

 

Jejom kita ikuti perkongsian dari salah seorang Nutrisi Shaklee mengenai Demam Denggi

 

 

Berikut adalah Set Demam Denggi yang di sarankan: 

SetDenggi

 

Performance Drink

Berfungi untuk mengembalikan dan menstabilkan kandungan air di dalam badan. performance drink mempunyai garam yang menstabilkan badan. Performance drink juga memberikan tenaga kepada pesakit. Performance drink berbeza dengan 100Plus. Biasanya orang akan mengambil 100plus bila demam denggi. 100Plus tidak mempunya banyak garam natrium di dalamnya. Di dalam lebihnya banyak kandungan gula.

Nutriferon

Nutriferon berperanan untuk supaya badan mendapat signal untuk menghasilkan antibodi semulajadi untuk melawan virus denggi. Tindakan nutriferon adalah berlaku secara semulajadi. Ia nya adalah amat selamat untuk badan.

Vitamin C – Peningkatan Sistem Imun

Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, serta membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman. Ia juga mampu membantu mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Apa yang menarik ia turut berfungsi untuk menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom selsema.

ESP – Memberi semula tenaga dan membina semula platlet-platlet dan sel darah

Cepatlah merawat Demam Denggi ini kerana ia boleh membawa maut.

 

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun saya terima 

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani

SMS/WhatsApp 012 658 4283 untuk keterangan lanjut atau pun untuk mendaftar sekarang!

Sup ketam dapat meningkatkan platlet pesakit demam denggi.

supketam

Antara bahan-bahannya:

  • 2 ekor ketam segar @ ketam nipah
  •  4 ulas bawang putih ( ditumbuk )
  • 1 ulas bawang merah kecil ( ditumbuk )
  • 1 batang serai ( diketuk )
  • 6 biji lada hitam  ( ditumbuk )
  • 3 gelas air
  • sedikit garam dan gula mengikut citarasa

Cara membuatnya :

  1. Tumbuk  lada hitam, bawang putih dan bawang merah biar hancur.
  2. Basuh ketam dengan bersih ( buang isi perut yang kotor )
  3. Masukkan air ke dalam periuk, apabila air sudah mendidih masukkan bahan yang ditumbuk tadi.
  4. Selepas itu masukkan ketam dan kacau, biarkan seketika.
  5. Masukkan pula serai dan sedikit garam, gula mengikut citarasa.
  6. Biarkan mendidih dan balik-balikkan ketam agar masak.
  7. Bila isi ketam sudah masak, bolehlah ditutup api gas.
  8. Selamat mencuba tanpa menggunakan minyak.

 

Dipercayai sup ketam dapat meningkatkan platlet pesakit denggi. Amat bagus juga dan pesakit mampu makan berbanding petua2 lain seperti daun betik dan sebangainya, dan ianya juga menyelerakan.

Alhamdulilah di dalam Shaklee, ada beberapa iktiar yang boleh dibuat untuk meredakan sakit ini, tetapi tiap penyakit Allah jualah penyembuh sebenar.

Pengambilan air yang banyak juga amat perlu supaya pesakit tidak kekeringan. Selamat beriktiar dengan Shaklee untuk demam denggi.

 

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun saya terima 

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani

SMS/WhatsApp 012 658 4283 untuk keterangan lanjut atau pun untuk mendaftar sekarang!

Penyelesaian Rambut Gugur

Woman losing hair on hairbrush

Rambut adalah mahkota bagi setiap wanita. Setiap hari kita belai-belai, sikat dengan kemas, cuci bila sampai waktunya. Tapi argggghhh… ia tetap jugak gugur, berlonggok2 kalu sekali menyapu. Dalam bilik air jangan cakap lah yang mana melekat-lekat kat celah-celah jari-jemari, yang terdok terkumpul kat lubang lantai lagi

Satu lagi masa bangun tido,punyalah banyak helai dok melekat kat atas bantal… haduih….

Takut sungguh lah kalau satu hari bangun dari tudur & mengadap cermin tiba-tiba kepala kita jadi botak.. OOOhhhh TIDAK!!!

Memacam syampu yang dah di cuba, dari semurah-murah harga hingga lah yang mahal-mahal, semuanya sama sahaja resultnya.. gugur…gugur dan gugur…

Jejoms kita ikuti perkongisan dari Puan Maria Awi yang mana suatu masa dahulu mempunyai masalah keguguran rambut yang teruk.

 

Puan Maria Awi sangat stress dengan masalah rambut gugur dia, Tapi sejak dia mengamalkan apa yang dia kongiskan dalam video diatas, memang kurang sesangat dah rambut yang gugur. Rambutnya dah semakin kuat dan makin sihat bukan takat luaran aje tau… dalaman sekali.

Tau tak Shaklee nih akan menyelesaikan masalah rambut gugur anda dari dalam dan luaran taw. Ia membekalkan nutrisi yang mencukupi untuk menjadikan rambut kita kuat dan cantik.

Penyelesaian kepada masalah rambut gugur Puan Maria Awi Set Rambut Gugur

  • Zinc Complex – mengukuhkan syaf rambut
  • B-complex- bersifat anti stress
  • Revitalizing Shampoo(rangkaian ProSante)

Sebagai tambahan juga anda boleh mengambil:

  • ESP (Energising Soy Protin)- Sumber protin, kerana rambut dibina dari protin
  • Rangkaian Prosanteyang lain seperti : Nourishing Scalp Treatment, Replenishing Conditioner, Lightweight Conditioner
  • Shaklee Collagen Powder-  Jika anda mempunyai budget lebih, boleh cuba kolagen powder ni, mmg berkesan mengatasi masalah rambut gugur malah rambut akan lebih licin dan lembut!

 

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun saya terima 

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani

SMS/WhatsApp 012 658 4283 untuk keterangan lanjut atau pun untuk mendaftar sekarang!