Kulit Sentiasa Lembab

Tahukah anda sekiranya kulit anda kelihatan kering dan kusam, apakah petandanya? Adakah anda perlu minum air bergelen-gelen untuk memastikan kulit anda kembali lembab? Kalau macam itu, baik kita berendam jer dalam air kan, lagi senang kan.

Salah tau cara tuk, sebenarnya kita perlu melihat kemampuan kulit kita untuk menyerap air yang kita minum, kalau kulit kita dah tak mampu nak serap air, memang tak guna kita minum air. Sesia saja tau. Satu kerja pulak kita asik nak berulang alik ke toilet.

Jangan buat main2 kulit bagi signal kering ni. Kalau tidak, banyak masalah kulit yang akan datang, antaranya jerawat,kulit kasar, kesan penuaan,

So apa nak buat supaya kulit kita berupaya untuk ‘serap’ air?

BerVitamin lah jawapannya.

vivix25young8Jadikan VITAMIN sebagai teman baik anda (ambil vitamin B Complex yang lengkap dengan B3 dan B5, Vitamin C juga meningkatkan hidrasi.Pengambilan Vitalea 2 biji setiap hari membantu kulit ‘sihat dan cantik’. Top up dengan GLA dan Vivix lagi lah efek superpower best. Ambil Collagen powder pun triple bonus untuk kulit ‘serap’ air)

Kalau kita konsistent amek semua vitamin yang Roe senaikan tuh, perhh kompem kulit kita akan haluss mulus macam baby tauu…

TAPI…Banyaknyer vitamin nak amik? Sebab tu kena rujuk pengedar yang boleh bagi jadual dan cadangan vitamin utk kesan yang optimum.

 

Perasan tak, bila kita demam or sakit… Selera makan kita akan merudum.. Then jenuh ler inaninsan kesayangan kita memaksa kita makan gak, buatkan bubur, blikan air bagi tenaga lah kan…

Kenapa? sebab nak bagi tenaga kat kitakan…

Kerap jatuh sakit ni tandanya sel badan kita ‘sakit’ dan kurang sihat.

Sel badan kalau sihat, kita akan JARANG demam/jatuh sakit

Sonya cemana nak bagi sel ni sihat cukup tenaga?

Kalau saya, saya akan cadangkan anda konsisten ambil Vivix & ESP

Sebab vivix ni repair akar umbi punca banyak penyakit..Puncanya dari sel yang kurang sihat. Vivix ni direct tuju ke sel terus taw.Itu lah antara kehebatan Vivix nih.

Vivix ni bertindak dengan cara bagi tenaga kat sel tadi, repair DNA sel kita dan juga kurangkan AGE protein dlm badan kita..

Bila sel sihat,sel cantik,tu yang penyakit kurang datang. kita pun rasa cergas aje sentiasa.

Vivix bukan short term solution, bukan drug, bukan ubat segera, tapi long term. sebab dia rawat sel, punca segala penyakit.

Siapa yang dah makan Vivix dalam satu tempoh yang lama pulak, boleh notis satu badan dari hujung rambut ke hujung kaki nampak beza.

Cubalah sehari sesudu kecil & konsisten tiap hari. InsyaAllah, kesannya anda pasti akan setuju dengan tagline Vivix >>>FEEL 25 YEARS YOUNGER AND LIVE 25 YEARS LONGER

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

SupernifzLOGO

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun boleh…

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani

Kebaikan Bahan Dalam VIVIX Tiada Tandingan

Haaa bagi yang masih belum tahu, Shaklee baru-baru ini ada menawarkan satu tawaran yang sungguh dasat taw…

Tawaran yang Roe maksudkan adalah dari May-October 2015, pembelian 2 botol VIVIX akan memberikan pulangan keuntungan yang sangat banyak. Selain menikmati 1001 kelebihan dan kebaikan VIVIX, anda juga boleh berjimat sehingga RM390.Wah!!!Satu peluang yang sangat berbaloi untuk direbut. Kebaikan VIVIX dapat, duit pun jimat banyak! lagi dapat apa? Free Vitalea, Free Keahlian, Free penghantaran, dapat cash Back lagi.

Ok, Jejom Roe nak share tentang kelebihan dan kebaikan bahan yang ada dalam VIVIX. Bahan-bahan inilah yang sebenarnya menjadikan VIVIX sangat eksklusif, dan memberi impak kepada mereka yang mengambilnya.

Badan kita bergantung kepada keupayaan kita untuk memperbaharui sel, dan seperti yang kita ahu semakin tua, keupayaan ini akan mula berkurang, menyebabkan perkembangan sel-sel baru akan menjadi perlahan yang kemudiannya menyebabkan penuaan sel.
Lama kelamaan, badan kita tidak akan dapat berfungsi dengan berkesan seperti yang berlaku sebelum ini. Penuaan sel adalah disebabkan oleh kesan kerosakan akibat dari radikal bebas.

Vivix mempunyai 4 ramuan utama:

  • Polyganum Cuspidatum
  • Anggur Muscadine
  • Elderberries Eropah
  • Lobak ungu
Meh kita tengok apa kelebihan dalam setiap bahan ni satu persatu
(1) Polygonum Cuspidatum
Juga dikenali sebagai Japanese Knotweed. Ia adalah sumber semula jadi resveratrol. Ia mempunyai banyak manfaat kesihatan dan sering dilihat dalam makanan tambahan anti-penuaan dalam perubatan Cina. Saintis telah menjalankan banyak ujian untuk melihat manfaat kesihatan resveratrol. Ujian ini menyimpulkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meningkatkan prestasi olahraga,mengurangkan berat badan dan membantu dalam mencegah pertumbuhan tumor.
 
(2) Anggur Muscadine
 
Anggur Muscadine dan benih mereka adalah sumber yang kaya dengan polifenol dan anti-oksida, serta ciri-ciri anti-radang. Kualiti unik anggur muscadine adalah kemampuannya untuk menyembuhkan diri daripada penyakit, bakteria dan kulat. Anggur muscadine menagandungi  sebatian fenolik yang sangat pekat. Berbanding dengan anggur lain, anggur muscadine mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terbukti memberi manfaat kepada kesihatan kardiovaskular, tahap gula darah dan proses penuaan, dan masalah kesihatan yang lain. 
 
vivix4
 
 
(3) Elderberries Eropah
 
Selama berabad-abad, elderberries telah digunakan dalam perubatan tradisional untuk pelbagai keadaan kesihatan, termasuk artritis, asma, sembelit dan sebagai ubat untuk selesema. Elderberries mengandungi kalium dan jumlah Vitamin C yang tinggi, dengan itu menguatkan sistem imun.
Elderberry juga sumber yang kaya dengan antosianin o yang mengandungi 3x lebih banyak daripada karotenoid. Antioksidan yang kuat ini membantu melindungi sel-sel daripada kerosakan yang disebabkan oleh toksin alam sekitar, diet rendah dan tekanan. Ia juga mengurangkan kesan kerosakan akibat kolesterol tidak baik dan platelet daripada melekat pada dinding saluran darah. Ini mengurangkan risiko aterosklerosis.
Elderberry juga membantu meningkatkan penglihatan malam kerana ia membuatkan rhodopsin atau visual ungu dalam mata. Ini membantu dalam melihat dalam mengurangkan pencahayaan. Ia juga membantu dalam menangani tekanan.
 
(4) Lobak Ungu 
Lobak ungu adalah sumber vitamin A yang baik dan mengandungi fitokimia termasuk karotenoid, phenolic, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpens. Ini adalah fitokimia yang mempunyaiantioksidan, anti-bakteria, anti-radang dan lain-lain ciri-ciri yang meningkatkan pencegahan penyakit dan menambahkan kesihatan
Lobak ungu juga mengandungi antosianin, yang diketahui mempunyai ciri-ciri anti-oksida  sangat tinggi. Ia terbukti mempunyai kesan ke atas aktiviti-aktiviti anti-karsinogenik.
Dengan semua kelebihan dan kebaikan bahan dalam VIVIX ni menjadikan VIVIX bukan sekadar jus. Tapi jauh dari itu ia adalah tonik antipenuaan yang tak boleh dicapai oleh mana-mana jus antioksidan.
Jadikan VIVIX pilihan tonik antioksidan anda, order boleh dibuat dengan menghubungi Roe di talian di bawah

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

SupernifzLOGO

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun boleh…

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani

Apa itu Penyakit Stroke?

 

strke1

 

Penyakit stroke adalah penyebab penyakit cacat nombor satu dan merupakan penyebab kematian nomor dua tertinggi di dunia. Penyakit ini telah menjadi masalah kepada kesihatan yang tinggi di dunia dan semakin penting dengan dua pertiga serangan stroke sekarang terjadi di negara-negara yang sedang berkembang.

Secara globalnya, pada saat tertentu sekitar 80 juta orang menderita akibat penyakit stroke. Terdapat sekitar 13 juta korban stroke baru setiap tahun, di mana sekitar 4,4 juta di antaranya meninggal dalam 12 bulan. Terdapat sekitar 250 juta anggota keluarga yang berkaitan dengan para pengidap stroke yang bertahan hidup. Selama perjalanan mereka, sekitar 4 dari 5 lima keluarga akan memiliki salah seorang anggota mereka yang terkena stroke.

Stroke adalah penyakit otak paling teruk dan moleh mengakibatkan kerosakkan yang paling berat. Pada kenyataannya, ramai orang yang lebih takut menjadi cacat oleh stroke dibandingkan dengan kematian itu sendiri. Jika gejala ini tidak dibendung, dengan cara-cara pencegahan yang ada sekarang, jumlah pesakit stroke dan korban akibat penyakit stroke akan semakin bertambah pesat dalam beberapa tahun mendatang.

Stroke dahulu dianggap sebagai penyakit yang tidak dapat diduga yang menyerang pada siapa saja, dan jika sekali terjadi maka tidak ada lagi tindakan efektif yang dapat dilakukan untuk mengatasi stroke. Namun, data-data ilmiah terakhir secara meyakinkan telah membuktikan hal yang sebaliknya.

Selama beberapa dekad terakhir ini,beberapa kemajuan besar dalam pemahaman mengenai faktor risiko, pencegahan, pengubatan dan rehabilitasi stroke. Kita sekarang mengetahui bahawa stroke dapat diperkirakan dan dapat dicegah pada hampir 85% orang. Juga terdapat terapi efektif yang dapat secara subtansial memperbaiki hasil akhir stroke. Pada kenyataannya, sekitar sepertiga pengidap penyakit stroke sekarang dapat pulih sempurna dan populasi ini dapat meningkat jika pesakit selalu mendapatkan terapi dan mengamalkan pemakanan supplimen yang betul.

Stroke menimbulkan beban yang sangat besar pada para pengidapnya, keluarga dan orang yang merawat penderita stroke, serta pada masyarakat. Setiap tahun sekitar 0,2 % populasi mengalami stroke dengan sekitar sepertiganya meninggal dalam 12 bulan berikutnya, sepertiga lainnya mengalami cacat berterusan (sering memerlukan bantuan dari orang lain) dan sepertiga lagi memperoleh semula kemandirian mereka.

Stroke merupakan tentangan yang luar biasa besar bagi masyarakat karena jumlah mereka yang terkena kemungkinan akan meningkat dalam waktu terdekat. Risiko terkena stroke meninigkat seiring dengan usia dabn populasi kita secara progresif menjadi lebih tua.

vivix_3

Alhamdulillah, walaupun dikatakan strok ini satu serangan penyakit yang tiada ubat namun Vivix Shaklee membantu pesakit pesakit strok meningkatkan kualiti hidup mereka. Tidak semestinya dah kena baru nak mencuba Vivix Shaklee, namun anda boleh mula mengambil Vivix Shaklee ini untuk menjaga kesihatan keseluruhan seterusnya dapat mengelakkan dari terkena serangan. InsyaAllah, kita berusaha Allah jua yang memberi kesembuhan.

Harga Vivix Shaklee mahal? Kesihatan sesungguhnya tidak dapat dibeli dengan wang ringgit. Dengan menjadi ahli Shaklee banyak manfaat dan kebaikan yang akan anda terima samada untuk makan sendiri atau untuk aktif berbisnes.

Dengan pembelian 2 botol Vivix Shaklee anda layak untuk mendapat KEAHLIAN PERCUMA seterusnya mendapat cash rebate yang dibayar dalam bentuk wang tunai oleh Shaklee. Banyak lagi manfaat lain yang akan diterima sekiranya anda ingin aktif berbisnes. Jangan risau, tunjuk ajar dan kumpulan sokongan yang kuat membuatkan anda tidak akan berbisnes seorang diri. Segala tunjuk ajar akan disediakan melalui online dan offline.

Jangan lepaskan peluang ini, sangat sangat rugi sekiranya anda melepaskan peluang keemasan untuk jadi ahli Shaklee ini dengan pembelian 2 botol Vivix Shaklee. 

Satu VIVIX setiap rumah untuk kesihatan keluarga yang optimum. InsyaAllah. 

 

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

SID-1065293

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun saya terima 

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani di SMS/WhatsApp 012 658 4283 untuk mendaftar sekarang!

Memperbaiki kualiti hidup pesakit strok dengan VIVIX

The-Signs-Of-The-Emergence-Of-a-Stroke

Strok adalah satu penyakit serangan otak secara tiba tiba akibat tersumbat atau pecahnya pembuluh darah otak. Dengan kata lain penyakit strok ini merupakan penyakit pembuluh darah otak (serebrovaskular) yang ditandai dengan kematian jaringan otak ( infark serebral). Hal ini disebabkan kerana adanya penyumbatan, penyempitan atau pecahnya pembuluh darah menuju otak hingga darah dan oksigen ke otak berkurang dan menimbulkan satu rangkaian reaksi biokimia yang merosakkan atau mematikan sel sel saraf otak.

Ada dua faktor yang merupakan penyebab strok iaitu risiko penyakit dan risiko gaya hidup.

  1. Faktor risiko penyakit

Faktor risiko penyakit yang menyebabkan strok antara lain ialah hipertensi (tekanan darah tinggi), kolesterol, arteriosclerosis (pengerasan pembuluh darah), gangguan jantung, diabetes, sejarah strok dalam keluarga (factor keturunan) dan migraine.

  1. Faktor risiko perilaku

Faktor risiko perilaku disebabkan oleh gaya hidup dan pola makanan yang tidak sihat seperti kebiasaan merokok, gemar mengambil minuman bersoda dan beralkohol dan mengambil fast & junk food. Antara lain ialah kurangnya aktiviti gerak seperti bersenam dan obesity juga salah satu penyebab strok. Stress dan sering marah tanpa sebab juga Antara punca strok.

Tanda-tanda utama serangan strok :

  • Rasa bebal atau mati mendadak atau kehilangan rasa dan lemas pada muka, tangan atau kaki, terutama pada satu bahagian tubuh saja
  • Rasa bingung yang mendadak, sukar bercakap dan memahami percakapan orang lain.
  • Satu mata atau kedua mata kabur dengan cepat
  • Sukar berjalan, terhuyung hayang dan kehilangan keseimbangan
  • Merasa pening dan sakit kepala tanpa diketahui sebabnya

Cara Mencegah Penyakit Strok

Dalam usaha untuk menghindari strok seseorang boleh melakukan tindakan pencegahan termasuk membiasakan diri menjalani gaya hidup shat. Berikut adalah 10 langkah yang dapat anda lakukan untuk menghindarkan diri dari serangan strok.

  1. Hindari dan hentikan merokok
    Merokok dapat menyebabkan atherosclerosis (pengerasan dinding pembuluh darah) dan membuat darah anda menjadi mudah menggumpal.
  2. Periksa tekanan darah secara rutin
    Tekanan darah yang tinggi akan membuat pembuluh darah anda mengalami tekanan ekstra. Walaupun tidak menunjukkan gejala, sentiasa periksa tekanan darah secara rutin.
  3. Pantau jantung anda
    Kalau anda memiliki gejala atau gangguan jantung seperti degupan yang tidak teratur atau kadar kolesterol tinggi, berhati-hatilah kerana hal itu akan meningkatkan risiko terjadinya strok. Mintalah saranan doktor untuk langkah terbaik.
  4. Atasi dan kendalikan stres dan depresi
    Stres dan depresi dapat mengganggu bahkan membahayakan nyawa anda. Jika tidak diatasi, dua hal ini pun dapat menimbulkan masalah jangka panjang.
  5. Makanlah dengan sihat
    Anda mungkin sudah mendengarnya banyak kali, namun penting ertinya bila anda disiplin memakan lima bahagian buah dan sayuran setiap hari. Hindari makan daging merah terlalu banyak kerana lemaknya dapat membuat pembuluh darah mengeras. Makanlah makanan berserat kerana ia dapat mengendalikan lemak dalam darah.
  6. Kurangkan garam
    Kerana garam akan meningkatkan risiko tekanan darah tinggi.
  7. Pantau berat badan anda
    Memiliki badan gemuk atau obes akan meningkatkan risiko Dengan obesity anda berkemungkinan mengalami tekanan darah tinggi, penyakit jantung dan diabetes, dan semuanya menjadi punca terjadinya strok.
  8. Berolahraga dan aktif
    Melakukan aktiviti senaman secara teratur membantu anda menurunkan tekanan darah dan menciptakan keseimbangan lemak yang sihat dalam darah.
  9. Kurangkan/elakkan alkohol
    Meminum alkohol dapat menaikkan tekanan darah, oleh kerana itu elakkan alkohol bererti menghindarkan anda dari tekanan darah tinggi.
  10. Amalkan supplemen yang bersesuaian.

Di Shaklee ada satu ‘tonik ajaib’ yang dinamakan Vivix Shaklee yang berkesan untuk meningkatkan kualiti penghidap strok. Antara manfaat Vivix Shaklee ialah :

** Melawan penuaan selular.

** Perlindungan antioksidan.

** Melindungi dan pembaikan selular DNA.

** Menyokong kesihatan kardiovaskular.

** Menyokong kesihatan jantung.

** Menyokong kesihatan sendi dan otak.

** Meringankan stress.

** Mengurangkan keinginan untuk merokok.

 

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

SID-1065293

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun saya terima 

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani di SMS/WhatsApp 012 658 4283 untuk mendaftar sekarang!

Manfaat dan Siapa yang memerlukan Vivix?

 

Vivix Shaklee dapat membantu mencegah serangan strok

vivix1

Pasti ramai yang dah tahu bahawa Vivix Shaklee dapat membantu mencegah serangan strok malah juga membantu dalam pemulihan pesakit strok dengan PANTAS! Kenapa Vivix nih best sangat. Di sini disenaraikan 10 sebab kenapa Vivix perlu diamalkan untuk elakkan dari terkena serangan strok :

Apa Sebenarnya Resveratrol | Vivix Shaklee

 

Mesti ramai yang tertanya-tanya apa kebendanya Resveratrol nih…Kita asyik cerita tentang resveratrol dalam vivix yang mampu melawan penyakit dan sebagai anti-penuaan. Tapi apa sebenarnya resveratrol ni?

Jom sesame kita kupas apa dia sebenarnya Resveratrol yang merupakan kandungan utama dalam Vivix.

Apa Itu Resveratrol

resveraterol

Resveratrol merupakan sejenis Anti-Oksida yang terdapat dalam buah anggur. Anti-Oksida sangat penting untuk mengelakkan sel badan daripada ‘berkarat’.

Resveratrol adalah sejenis plolyphenol yang dipanggil phytoalexin, merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit. Ia dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya.

Mengikut kajial klinikal, Resveratral sangat penting untuk memelihara DNA sel yang rosak akibat radikal bebas. Radikal bebas merupakan atom yang tidak stabil yang terhasil disebabkan pencemaran, cahaya matahari dan pembakaran lemak dalam badan. Ianya boleh menyebabkan pelbagai penyakit termasuk kanser dan sakit jantung.

Resveratrol banyak terdapat di dalam buah anggur, paling banyak pada kulit buah anggur. Ia asalnya berfungsi untuk mengelakkan buah anggur daripada diserang kulat atau fungus. Dalam banyak-banyak spesies buah anggur, buah anggur jenis muscadine adalah anggur yang mempunyai tahap resveratrol paling tinggi.

Kandungan Resveratrol & Anggur Muscadine

anggur-muscadine

Kalau nak tahu, anggur yang hidup di kawasan lembap lebih tinggi kandungan resveratoral berbanding anggur yang hidup di kawasan yang kering. Ini kerana bila berada di kawasan lembap, anggur sepatutnya lebih cepat rosak (berkulat). Tapi oleh kerana anggur muscadine ni nak survive, ia terpaksa menghasilkan lebih banyak resveratrol berbanding kawan anggur spesies yang lain.

Anggur yang dijual di pasaran Malaysia bukan jenis muscadine. Sebab itu boleh nampak kadang-kadang ada anggur yang sudah berkulat di pasaraya. Ia menunjukkan kandungan resveratoral anggur itu tak berapa tinggi.

Sebiji buah anggur muscadine bersaiz sebesar buah golf, dan harga sebiji sahaja buah anggur anggur muscadine boleh mencecah hingga RM 100.

Cara Mudah & Murah Untuk Dapatkan Khasiat Resveratrol

vivix_3

Shaklee telah memudahkan kita untuk mendapat khasiat dan kelebihan resveratrol ini dalam bentuk suplemen yang dinamakan Vivix. Vivix berbentuk cecair dan boleh diminum.

Vivix mengandungi 10 kali ganda resveratrol dari produk kesihatan resveratrol yang lain. Ini kerana selain anggur muscadine, ia turut mengandungi tumbuhan yang juga tinggi kandungan resveratrol yang dikenali dengan nama polyganum cuspidatum.

Penyakit Yang Boleh Dirawat Dengan Resveratrol

Banyak kajian klinikal telah dijalankan untuk mengetahui kelebihan resveratrol. Alhamdulillah, kajian telah membuktikan ianya berkesan untuk merawat penyakit darah tinggi, kencing manis, kanser, alzheimer.

Resveratrol juga sangat digalakkan untuk mereka yang ingin awet muda  Malah ujian makmal yang dilakukan menunjukkan Vivix Shaklee boleh membantu anda rasa muda 25 tahun!

Siapa yang patut mengambil Vivix?

  • Warga emas
  • Mereka yang mempunyai risiko kanser
  • Mereka yang dikatakan ada keturunan kanser
  • Mereka yang menghidap diabetes jenis 1
  • Mereka yang ingin menjaga kecantikan kulit
  • Mereka yang tua sebelum masanya
  • Merekayang tinggi kolesterol dalam darah
  • Mereka yang berisiko sakit jantung

Sekiranya anda berminat dan ingin mengetahui lebih lanjut, Jejoms hubungi saya:

SID-1065293
 
  Anda boleh dapatkan dari saya atau anda boleh dapatkan vitamin Shaklee di Cawangan seluruh Malaysia dengan ID saya 1065293, dan jaminan saya untuk anda:

1) FREE Consultation & After Sale Service (bimbingan exclusive dari saya)
 2) Harga Terbaik dan Mampu Milik
 3) Nikmati layanan ISTIMEWA &EXCLUSIVE di secret group saya FB & WhatsApp

Betul Ke Vivix Boleh Membantu Mencegah Kanser?

 

vivix1

Salah satu daripada kandungan utama dalam Vivix adalah resveratrol yang telah terbukti dalam banyak kajian saintifik boleh membantu mencegah dan merawat kanser.

Antara kajian saintifik yang membuktikan keberkesanan resveratrol melawan kanser:

Bagaimana Vivix Membantu Merawat Kanser?

Vivix membantu merawat kanser dengan membetulkan DNA sel yang rosak supaya signal sel dapat diproses dengan betul. Ini akan menyebabkan sel-sel kanser yang rosak ini ‘membunuh diri’ melalui proses apoptosis.

Apabila semakin lama menggunakan Vivix, sel-sel kanser akan semakin berkurangan dan akhirnya hilang. Anda boleh teruskan dengan Vivix walaupun anda sudah bebas kanser kerana khasiat Vivix sangatlah banyak.

Ada Ke Testimoni Pesakit Kanser Yang Berjaya Sembuh Dengan Vivix?

Saya kongsikan beberapa testimoni pesakit kanser yang berjaya dirawat menggunakan Vivix. Koleksi testimoni ini adalah daripada pengedar & pengguna Shaklee dari seluruh dunia.

Skin Cancer

In October of 2007 I was diagnosed with a Basel Cell carcinoma (skin cancer) on my left shin. The Dermatologist cut and scraped it out and asked to see me again in 6 months.

In July of 2008 the lesion had not healed and appeared to be even larger. We scheduled a surgical procedure to remove the entire lesion including going as deep as needed and excising healthy skin all the way around (about the size of a quarter).

In August I began using VIVIX. 4 weeks later, I went for the surgery and the cancer was essentially gone! I’ve been a dedicated Shaklee nutrition user for many years and VIVIX was the only difference in my supplement program.

– Ann & Ed Mangelsen

Child with Brain Cancer

I spoke with Megan’s dad yesterday, and he told me that it was one year ago to the day, November 19, 2007 that they rec’d the news that Megan, age 7, had brain cancer and her prognosis wasn’t good.

So the journey began the poking, prodding, chemo therapy, bedside vigils, etc. They were introduced to Shaklee and they started little Megan on Nutriferon and Children’s Vita Lea. She began to show some improvement.

However, Todd told me that the real tipping point came in August with the introduction of Vivix; they began the daily Vivix, 1 tsp per day. Megan has shown remarkable progress ever since.

The neurosurgeons at the Mayo clinic told her parents that the type of tumor that Megan has DOES not shrink, not with chemo treatment. They were in disbelief when Megan’s tumor was almost undetectable.

Todd totally attributes her amazing progress to prayers which are so powerful but also to Shaklee’s Vivix along with the Nutriferon and vitamins.

The hope that he and his family have again is beyond words. I still find it very difficult to put what I heard in his voice into words. Todd touched me to the very depth of my being. This is why we do what we do, we are able to give people hope when they have none. God Bless.

Jeannie Foster

Testimoni-Vivix-Merawat-Kanser-Payu-Dara

Sekiranya anda berminat dan ingin mengetahui lebih lanjut, Jejoms hubungi saya:

SID-1065293
 
  Anda boleh dapatkan dari saya atau anda boleh dapatkan vitamin Shaklee di Cawangan seluruh Malaysia dengan ID saya 1065293, dan jaminan saya untuk anda:

1) FREE Consultation & After Sale Service (bimbingan exclusive dari saya)
 2) Harga Terbaik dan Mampu Milik
 3) Nikmati layanan ISTIMEWA &EXCLUSIVE di secret group saya FB & WhatsApp

 

4 Mekanisma Penuaan Pada Tahap Sellular & Cara Vivix ® Boleh Melambatkan Penuaan

Zemanta Related Posts Thumbnail

 

Kerosakan DNA

Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan satu “typo” (kesilapan dari yg asal) yang akan mengganggu fungsi sel & penjang umur. Ramuan Vivix ® melindungi dan memperbaiki sellular DNA.

Pengawalan Genetik

Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur pada tahap sellular. Di dalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan Vivix ® mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap sellular.

Pengeluaran Tenaga Yang Kian Menurun Oleh Sel-Sel

Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun, fungsi sel turut menurun. Ramuan Vivix ® menggalakkan biogenesis (pembentukkan baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel.

Penimbunan Protin AGE

Penimbunan berlebihan protin AGE (Advanced Glycation End products) boleh menyebabkan kerosakkan tahap sellular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur. Ramuan Vivix ® adalah 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur “muscaline”) untuk melambatkan pembentukan protin AGE.

 

Sekiranya anda berminat dan ingin mengetahui lebih lanjut, Jejoms hubungi saya:

SID-1065293
 
 ~Anda boleh dapatkan dari saya atau anda boleh dapatkan vitamin Shaklee di Cawangan seluruh Malaysia dengan ID saya 1065293, dan jaminan saya untuk anda:

1) FREE Consultation & After Sale Service (bimbingan exclusive dari saya)
 2) Harga Terbaik dan Mampu Milik
 3) Nikmati layanan ISTIMEWA &EXCLUSIVE di secret group saya FB & WhatsApp

 

Penyakit 3 Serangkai

Penyakit 3 Serangkai… Darah Tinggi, Kencing Manis & Serangan Jantung adalah 3 penyakit yang begitu sinonim di masa ini. Penyakit ini jika tidak di rawat dengan betul akan mengakibatkan kematian. Pelbagai kajian yang telah dijalankan dan hasilnya Shaklee telah berjaya menemukan satu penemuan yang begitu hebat yang mana ia berhasil untuk mengubati penyakit 3 serangkai, jika ia diamalkan pengambilannya.

Kencing Manis

Penyakit kencing manis ataupun (BM = Diabetes melitus; Inggeris = diabetes mellitus) merupakan sejenis penyakit yang dapat dicirikan dengan keadaan hiperglisemia (tinggi kandungan glukosa dalam darah), terutamanya selepas pengambilan makanan, pada penghidapnya.

Secara umumnya, penyakit kencing manis dapat digolongkan sebagai:

  • Diabetes jenis pertama (I) juga dikenali sebagai diabetes bersandar insulin (IDDM – ‘Insulin Dependent Diabetes Mellitus’) atau diabetes awal remaja. Diabetes jenis I dicirikan dengan kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas. Biasanya, penghidap diabetes jenis pertama mula mendapat simtom penyakit semasa kanak-kanak atau remaja. Disebabkan oleh kegagalan penghasilan insulin semula jadi oleh badan, pesakit memerlukan suntikan insulin dari luar untuk pengawalan tahap glukosa darah.
  • Diabetes jenis kedua (II) boleh disebabkan oleh kerintangan insulin (penurunan sensitiviti tisu badan terhadap insulin) dan/atau penghasilan insulin yang berkurangan. Diabetes jenis II, oleh kerana masih mempunyai sedikit sebanyak insulin dari pankreas, boleh dikawal secara pemantauan pangambilan makanan, pengurangan berat badan, bersenam, dan pengambilan ubat secara makan/suapan ( suntikan insulin diperlukan dalam keadaan tertentu sekiranya pengambilan ubat secara makan kurang berkesan atau memberi kesan samping serius kepada pesakit).

 

Gejala Kencing Manis

Gejala Kencing Manis

Darah Tinggi

Tekanan darah adalah tekanan yang dikenakan terhadap pembuluh arteri semasa peredaran darah yang disebabkan oleh denyutan jantung. Darah tinggi atau Hipertensi (Inggeris = Hypertension) merujuk kepada Tahap tekanan darah yang meningkat lebih tinggi dari tahap biasa secara kronik.Pesakit yang mempunyai sekurang-kurangnya tiga bacaan tekanan darah yang melebihi 140/90 mmHg semasa berehat dijangka mempunyai keadaan darah tinggi.

Kadar tekanan darah tidak sama sepanjang masa. Ia sering berubah-ubah mengikut keperluan badan anda. Jika tekanan darah anda tinggi, doktor anda akan memeriksa semula tekanan anda untuk beberapa kali bagi menentukan kadar bacaan tekanan darah anda yang sebenar.

 

Bacaan Darah Tinggi

Bacaan Darah Tinggi

 

 

Sakit Jantung

Serangan jantung ( Myocardial infarction, acute myocardial infarction, MI, AMI) adalah terhentinya aliran darah, meskipun hanya sesaat, yang menuju ke jantung, dan mengakibatkan sebagian sel jantung menjadi mati.

Penyakit jantung, stroke, dan penyakit periferal arterial merupakan penyakit yang mematikan. Di seluruh dunia, jumlah penderita penyakit ini terus bertambah.

 

Serangan Sakit Jantung

Serangan Sakit Jantung

Ketiga kategori penyakit ini tidak lepas dari gaya hidup yang kurang sehat yang banyak dilakukan seiring dengan berubahnya pola hidup.

 

 Pencegahan

VIVIX..adalah satu2 produk yang boleh masuk dalam DNA badan kita. Ia bertujuan untuk membantu membaiki kerosakan DNA dimana sekiranya berlakunya kerosakan DNA,penyakit-penyakit seperti  Kanser, salur darah tersumbat, sakit jantung, rambut beruban dan lain2..semua penyakit yg kita hadapi hari ini adalah disebabkan oleh kerosakan DNA.

Dengan VIVIX, 70% melanjutkan usia, membantu mengurangkan kepekatan darah untuk yang tinggi kolestrol, membantu mengurangkan diabetes, menjaga kesihatan jantung, menghalang jangkitan paru2, allergic, kita akan berasa bertenaga, rasa muda dan nampak muda.

 Mudah-mudahan dengan usaha kita dalam pengambilan supplement VIVIX ini, dapatlah kita membantu keluarga dan sahabat-sahabat kita yang menghadapi masalah ini.

 Cegah sebelum terlewat. Kita mampu mengubahnya!! Insyallah… Semoga para penghidap penyakit 3 serangkai ini tidak sampai ke tahap kena potong kaki akibat KENCING MANIS, bergantung hidup dengan ubat-ubatan atau pun stroke akibat tekanan darah tinggi..