Bacaan Darah Tinggi Melambung?

Tanda-tanda Tekanan Darah Tinggi

Ok kali nih Roe nak cerita lagi mengenai penyakit Darah Tinggi lagi. Akhir-akhir ni ramai kawan-kawan Roe yang mengadu bacaan darahnya semakin naik.Salah satu aspek merbahaya tentang penyakit ini ialah ramai yang tidak menyedari telah memilikinya. kajian menunjukkan hampir 1/3 penghidap tidak menyedarinya.

Makanya mencegah adalah sebaik-baik langkah disamping mendapatkan ujian tekanan darah berkala

Tekanan darah diukur dalam dua bacaan.

 

Contoh bacaan normal ialah 120/80. Dan bacaan darah tinggi adalah 140/90

Slide1

Angka di atas (tekanan darah sistolik) mengukur tekanan apabila jantung mengepam darah keluar. Angka yang di bawah pula (tekanan darah diastolik) mengukur tekanan apabila jantung berehat.

Vitamin Shaklee yang disarankan kepada penghidap darah tinggi:-

Slide5

  • Phytocol ST – Ia mampu Menyekat Lemak – Lemak dari memasuki saluran darah.

Slide4

  • Omega Guard– Dapat merendahkan paras kolesterol tidak baik dan meningkatkan fungsi jantung. Mengangkut lemak2 dalam darah keluar.

Slide3

 

  • Coqhealth -menguatkan otot jantung dan mengurangkan masalah saluran tersumbat.

Slide2

  • VIVIX -Vivix Shaklee adalah pelengkap kepada jantung yang sihat. Ia berupaya melindungi jantung anda daripada pengoksidaan salur darah. Pengoksidaan pembuluh darah ini akan menyebabkan mendapan plak yang menyempitkan salur darah.Bila salur darah sihat, masalah darah tinggi juga tiada.

 

 

Tepuk dada, tanyalah pada diri sendiri. Berbalik pada situasi anda masing-masing.

Anda baru pulang dari berjumpa doktor dan berasa bimbang kerana darah tinggi dalam tubuh. Seterusnya, anda mencari informasi bagi mengatasi masalah ini dengan segera.

Anda telah pun mendapat jawapan bagi masalah anda dengan tips yang diberikan dan supplemen yang boleh membantu untuk mempercepat penurunan paras kolestrol.
Masih ragu-ragu dengan kesan dan kebaikan suplemen shaklee?

JeJom tonton video ni. Kisah En Fahmi yang mengalami tekanan darah tinggi yang menyebabkan tahap kesihatan beliau semakin teruk. Risau kerana anak-anak masih kecil, dia mencari jalan merawat dan cegah sebelum lebih parah.  dan Alhamdulillah kini tahap kesihatan En Fahmi bertambah baik.

Jom tonton apa nasihat En Fahmi untuk mereka yang mempunyai masalah ini.

Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.

 Adakah anda masih lagi berfikir secara skeptikal dan berkira dengan nikmat kesihatan sedangkan ramai yang sudah menarik nafas lega selepas mengambil supplement shaklee?

 Dah tahu supplement apa wajib ambil kan, langkah seterusnya, hubungi Roe di 012-658 4283 dan kita boleh bincang apa vitamin yang wajib ambil berdasarkan keaadaan anda sekarang dan mengikut bajet anda. Jangan tangguh- tangguh lagi kerana mungkin jantung anda semakin parah .

Petua Turunkan Darah Tinggi

heartsoap

Sediakan satu batang pokok belimbing tanah. Rebus dan minum airnya dua kali sehari.

ATAU

Ambil satu mangkuk bulu jagung. Rebus bersama dua gelas air. Biarkan ia mendidih hingga airnya tinggal lebih kurang satu gelas.

Minum air rebusan bulu jagung tersebut sebanyak 2 kali pada hari pertama, sekali pada hari kedua, 2 kali pada hari ketiga, sekali pada hari keempat dan seterusnya silih berganti setiap hari. Jika diamalkan berpanjangan dengan izin Allah paras darah tinggi akan mula menurun.

ATAU

Ambil tujuh pelepah daun cermai. Rebus dengan satu liter air. Sebaik saja air mendidih cepat-cepat keluarkan daun tersebut.

Bila dah sejuk sedikit, minum air rebusan tu dua kali sehari. Cuba tanya doktor samada terdapat perbezaan, sebelum dan sesudah mengamalkan petua berkenaan.

ATAU

Ambil satu gelas air kelapa muda. Campurkan sedikit kopi dan sebuku garam jantan. Kacau hingga sebati dan minum. Cuba amalkan dua kali seminggu untuk menurunkan kembali paras darah tinggi.

ATAU

Amalkan makan dua ulas bawang putih setiap hari selama seminggu dan lihat hasilnya. Bawang putih tu perlu dibakar terlebih dahulu.

Satu cara lagi ialah ambil tiga ulas kecil bawang putih. Tumbuk dan campurkan ke dalam segelas air masak. Kendian minum setiap hari selepas bersarapan. Amalkan setiap hari selama seminggu. Dikatakan hasilnya sangat berkesan, insyaAllah.

Kebaikan Omega Guard Shaklee

Omegaguardposter3

 

  1. Asma

Kanak-kanak yang suka makan ikan dan ambil supplement minyak ikan jarang dapat asma

  1. Penyakit Jantung

- Kurangkan risikosakit jantung dan strok

- Kurangkan pembekuan darah dan inflamasi

- Turunkan tekanan darah

- Turunkan lemak dalam darah dan tingkatkan kolestrol baik

  1. Fungsi Otak dan Mata

- Kesihatan tisu dan retina mata

- Wanita hamil dan ibu menyusu yang ambil supplement omega guard akan beri

  peningkatan tahap kecerdikan dan keriangan bayi

  1. Penglihatan

- Kanak-kanak yang minum susu ibu yang tinggi kandungan omega mempunyai

  penglihatan yang lebih baik

  1. Kencing Manis

- Omega Guard bantu menyeimbangkan paras gula dalam darah

  1. Osteoporosis

- Omega bantu kurangkan risiko osteoporosis

- Omega juga bantu wanita selepas fasa menopous lebih tenang

  1. Kanser

- Hasil kajian mendapati omega membantu cegah kanser seperti kanser payudara,

  kanser usus, kanser prostat dan lain-lain

  1. Nyanyuk

- Golongan dewasa yang ambil omega dapat mengurangkan risiko nyanyuk di usia

  senja kelak

  1. Kulit dan Rambut

- Omega guard dapat memberikan kelembapan pada kulit.

- Elakkan kulitdari kekerinagan dan berkuping-kuping

    10. Radang dan Alergi

- Omega Guard dapat kurangkan simptom arthritis rematoid, psoriasis dan penyakit

  autoimun

     11. Hamil

- Wanita yang ambil omega setiap hari semasa hamil kurang berisiko melahirkan

  bayi pra-matang

- Omega guard bantu menurunkan tekanan darah tinggi semasa hamil

- Sangat berguna untuk elakkan kemurungan selepas bersalin

    12.Kesuburan / zuriat

- Omega guard beri imbangan dan baiki paras hormon serta meningkatkan aliran

  darah ke dalam rahim

- Semakin banyak omega 3 yang diambil oleh wanita, semakin tinggi dan cerah peluang

  untuk mengandung

     13. Depresi / Kemurungan

- Omega Guard bantu orang-orang yang mengalami masalah kemurungan

Bukan semua ikan yang sesuai dinikmati kini, terutamatanya kanak-kanak. Elakkan mengambil ikan yang tinggi kandungan merkuri speerti ikan yu, pari, tuna, todak, tenggiri, kerapu, makerel (kembung besar) dan ikan yang tidak bersisik mempunyai tahap merkuri yang lebih tinggi.

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun saya terima 

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

SID-1065293

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani di SMS/WhatsApp 012 658 4283 untuk mendaftar sekarang!

Wahhh!!! Kolesterol Turun Dalam Masa 2 Bulan

Haaa.. siapa yang ada masalah kolestrol tinggi, atau pun masalah nafsu makan tak terkawal..hihihi… lebih2 lagi makanan berlemak..sangat digalakkan beli produk baru Shaklee, Phytocol-ST namanya.. berbelit lidah nak sebut

 

Kolesterol adalah lemak. Lemak adalah kolesterol. Memula dulu saya pun tak faham apa lah bezanya. Ni info dari Nutritionist Sarah.

Kolesterol ni bagus sebenarnya untuk penghasilan hormon dalam badan.

 

Tapi kalau banyak sangat, ia akan berkumpul dalam salur darah dan melekat kat organ dan seterusnya menghasilkan penyakit berbahaya seperti strok, sakit jantung, darah tinggi, etc.

Turunkan Bacaan Kolesterol

Biasanya pihak hospital akan bagi ubat untuk bantu turunkan bacaan kolesterol.

Shaklee juga ada supplement khas untuk bantu kawal dan turunkan bacaan kolesterol – Phytocol ST

phytocol

Phytocol Kawal Bacaan Kolesterol

Phytocol Kawal Bacaan Kolesterol

Phytocol mengandungi Fitosterol dari tumbuhan yang mempunyai struktur lebih kurang macam kolesterol.

Fitosterol ini akan bertempek kejap pada dinding usus untuk halang kolesterol daripada terserap ke dalam salur darah.

Kemudian ia akan angkut dan buang semua kolesterol yang terkumpul dalam usus, dengan Fitosterol pun keluar sekali.

phytocol3

Ada yang terlepas sikit, tapi Fitosterol boleh kawal supaya tak semua terlepas.

Yang terlepas tu, kita nyahkan menggunakan Omega Guard

Perkongsian Bacaan Kolesterol Turun Dengan Phytocol

Berikut adalah perkongsian dari salah seorang pengamal Phytocol, iaitu Tuan Ethan Wang.

Beliau mula ambil bacaan kolesterol tanpa Phytocol pada 26 March. Bacaan kolesterol di catat 129 mg/dl

Dan bacaan seterusnya di ambil lebih kurang 2 bulan selepas konsisten Phytocol, iaitu pada 30 May. Bacaan kolesterol menurun kepada 101 mg/dl!

Untuk melihat perubahan bacaan kolesterol, sekurang-kurangnya kita memerlukan masa 30 hari kerana cycle kolesterol akan bermula semula selepas lingkungan sebulan.

Perkongsian Tuan Ethan Wang

Slide2

Slide1

Saya nak order Phytocol!

Harga sebotol Phytocol adalah RM 197 untuk kegunaan sehingga sebulan.

Untuk order Phytocol, anda boleh hubungi saya di

SID-1065293