Cara Nak Ukur Perut Buncit Atau Tidak?

measure%20waist-thumb-500x331-38

Mengetahui ukuran pinggang anda adalah sangat berguna untuk pelbagai sebab. Ini  termasuklah untuk anda membuat penilaian kesihatan dan memilih pakaian yang sesuai. Mengambil ukuran pinggang anda adalah  mudah apabila dilakukan dengan cara yang betul. Dengan hanya pita pengukur lembut dan beberapa pengetahuan, anda akan mendapat bacaan yang tepat dan  ukuran yang tepat dalam masa yang singkat.

Mesti ramai yang tak tahu sebenarnya ada cara untuk kita nak mengetahui sama ada kita nihdi kategorikan sebagai buncit atau pun tidak. Jom kite tengok gimana caranya.

Cara yang paling saintifik bagi memastikan sama ada anda mengalami masalah perut buncit adalah dengan menghitung ukuran waist hip ratio (WHR) atau nisbah ukuran pinggang kepada pinggul.

221_measureart02-thumb-500x378-36

WHR =    Ukuran Pinggang (cm)
                ———————–———
                Ukuran Pinggul (cm)

Sekiranya ukuran WHR anda melebihi 0.85 (untuk wanita) dan 0.95 (untuk lelaki), ini bermakna perut anda buncit.

 

Berminat nak tau or  order Vitamin Shaklee, hubungi saya sekarang!

iR Rohimaiza Abdol Rgani
SMS/WhatsApp: 012 658 4283

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun saya terima 

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shaklee, kita akan bantu semaksima mungkin 

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 

Hubungi saya, Rohimaiza Abdol Rgani di SMS/WhatsApp 012 658 4283 untuk mendaftar sekarang!

Comments

  1. terima kasih info ni. senang nak cek macam ni…heee
    Denaihati recently posted…P1 Internet kini Pilihan tanpa BatasMy Profile

  2. Info yang sangat bagus. Macam saya badan kurus tapi perut ada lebih lemak sedikit ~

  3. Oh WHR ya…saya tak buncit, cuma sedikit gemuk jer :)
    Malaysia Tercinta recently posted…Peraturan nombor pendaftaran, cermin gelap dan lampu StrobeMy Profile

  4. kalau ada spre tayar tu buncit juga ke sis?

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing