Cara mudah untuk menurunkan berat badan

Apa nih dah macam-macam dah buat tapi masih tak turun pun berat ni, kalau turun pun, tak sampi seminggu dah naik balik…. Huwaaaaaa….

Apa nih dah macam-macam dah buat tapi masih tak turun pun berat ni

Apa nih dah macam-macam dah buat tapi masih tak turun pun berat ni

Mesti anda pernah mengalami masalah yang sama mac nih kan… Tak pe… jangan stress-stress sangat k… Usaha tangga kejayaan. Ada banyakkk caranya yang boleh kita ikot dan jadikan amalan…. Masalahnya antara kita tahan ataupun tidak je. Tapi kalau kita dah memang nak kurangkan berat, tak per kan kalu bekorban sikit….

 

Jom sesama kita cuba cara kat bawah nih pula.Cara nihi bukan sahaja dapat mengurangkan berat badan kita tau, cari nih kalau kita jadikan amalan kita, secara tak langsung akan dapat   mengempiskan perut kita yang buncit. Jom amalkan sesama.

1.         Mengunyah chewgum (gula-gula getah)

Mengunyah chewgum (gula-gula getah)

Mengunyah chewgum (gula-gula getah)

Mengunyah gula-gula getah selama 15 minit setiap sejam di antara waktu makan tngahari (12p.m ke atas) hingga ke makan petang (4p.m-7p.m) telah membakar lebih kurang 60 kalori (8 grams) berbanding daripada mereka yang tidak memakan gula-gula getah.Wah… dengan hangan mengunyah dah boleh hilangkan kalori? Takkan tak nak amalkan kot?? Bukan susah pun kan…..

2.         Jus Buah-buahan

Hasil penyelidikan ke atas epal memberikan hasil yang amat positif. Penemuan terbaru menunjukan terdapat sebatian fitonutrien yang amat bermanafaat untuk mengelakkan penyakit dan membantu badan anda berfungsi dengan normal dalam epal, termasuk quercetin, catechin, phlorizin dan antioksida asid chlorogenic.

3.         Jus Sayuran

vegejuice

Satu kajian telah di buat terhadap 81 orang dewasa, dengan meminum jus sayuran rendah natrium setiap hari, risiko penyakit jantung dan diabetes dapat dikurangkan.Mereka juga akan kehilangan 4 pound selama 12 minggu, berbanding minuman rendah lemak yang lain hanya kehilangan 1 pound

4.         Teh hijau

Masalah perut buncit dapat dikurangkan dengan meminum teh hijau

Masalah perut buncit dapat dikurangkan dengan meminum teh hijau

Mereka yang mempunyai masalah kegemukan atau obesiti, dengan melakukan senaman dapat membakar 3 pound lemak atau lebih dan 7 peratus lemak masalah perut buncit dapat dikurangkan dengan meminum teh hijau. Anda juga dinasihatkan untuk mengelakkan minuman yang manis dan bergas.

5.         Tidur yang Cukup
Kajian daripada 32 orang pelajar musim panas Hendrix College di Conway, Arkansas selama tiga minggu menunjukkan bahawa mereka yang tidur satu atau dua jam tambahan dapat menurunkan lebih kurang 300 kalori (1.4 grams).

6.         Pengambilan Cendawan dalam makanan
Menurut daripada hasil kajian kesihatan Johns Hopkins Bloomberg School, para penyelidik menganggarkan bahawa jika anda menggantikan daging kepada cendawan sekali seminggu, anda boleh kehilangan 5 pounds dalam setahun.

7.            Mengamalkan Plan diet Simple Untill Six
– Hasil daripada penulisan Mark Bittman, plan diet yang beliau cadangkan adalah dengan mengambil makanan sayuran sahaja pada siang hari (tiada daging, tiada karbohidrat) dan ambil makanan yang berpatutan pada sebelah malam. Ini adalah cara untuk mengurangkan kalori secara semulajadi.

8.Amalkan pengambilan Set Kurus Shaklee juga akan membantu anda dalam menjayakan misi Penurunan berat badan anda.

 

Secara generalnya :

 Lecithin – Bakar lemak

Alfalfa – Membuang toksik dari badan

Omega Guard – Membantu Lecithin untuk bakar lemak.

Cinch dan ESP – bagi kita rasa kenyang dan lebih bertenaga. ada yang kata, kadar nutrisi meminum segelas cinch/esp tu, sama seperti makan daging 6 pinggan. nak cakap, bertapa tingginya nutrient dalam segelas esp/cinch tu.

SID-1065293

 

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing