Berita Gempar!!! Produk Shaklee Mengandungi Racun

Boleh rosakkan buah pinggang!!!

Boleh rosakkan ovary!!!

Mendatangkan kanser!!

Kerosakkan otak!!!

Huh… Semakin hangat diperkatakan yang produk Shaklee BERACUN!!.

Huh… Semakin hangat diperkatakan yang produk Shaklee BERACUN!!.

Huh… Semakin hangat diperkatakan yang produk Shaklee BERACUN!!. Sampaikan para keyboard warrior (yang belum lagi kenal dengan Shaklee) heboh memperkatakan dan memperbesarkan isu ini dalam laman-laman social…

Ia dikatakan memberi kesan kepada kesihatan kita, sehinggakan menyebabkan ramai orang mengalami kerosakan buah pinggang, paru-paru, ovari, pankreas dan kerosakan otak.(huhhhh…)

kkm

Tapi takkanlah KKM nak luluskan, kalau produk Shaklee ini beracun kan. Untuk yang tak tahu, semua produk Shaklee di Malaysia dapat kelulusan KKM dan sehingga kini tidak pernah lagi dirampas atau ditarik balik pengeluarannya. Malah, ujian-ujian makmal yang dilakukan setelah ada pesakit dikatakan mengalami pelbagai penyakit akibat pengambilan Shaklee, membuktikan produk Shaklee tidak mengandungi sebarang bahan yang meragukan.

Biasalah kan tak semua orang setuju dan ‘valid’ kebaikan dan keberkesanan Shaklee ni.

Kita bebas membuat  pilihan sendiri untuk menentukan apa  vitamin yang nak dimasukkan ke dalam perut kita. Cuma usahlah pengaruh orang lain dengan auta-auta dan fakta yang tak betul.Kaji dulu sebelum membuat apa-apa ulasan.

 saintisshaklee

Untuk pengetahuan semua, dalam masa setahun saja, Shaklee Corp sudah habiskan USD250 juta bagi menguji keselamatan dan keberkesanan setiap produknya. Cuba anda namakan pengeluar makanan kesihatan lain yang sanggup berhabis sebanyak itu? Mungkin tiada.

Jadi, bagaimana mungkin ramai orang yang mengambil Shaklee mengalami pelbagai masalah kesihatan?

Sebenarnya, mereka sedang mengalami healing crisis, atau krisis pemulihan. Dengan bahasa mudah, krisis pemulihan berlaku bila tubuh kita mula mengeluarkan toksin dan bahan-bahan bahaya dari tubuh; sebelum sel-sel tubuh kita dipulihkan.

Healing Crisis atau Krisis Pemulihan

Healing Crisis atau Krisis Pemulihan

Akibatnya anda mungkin berasa lebih sakit, demam, pening, mual, makin banyak jerawat dan macam-macam lagi.

Gejala ‘healing crisis’ tak sama bagi setiap orang. Ada juga yang tak mengalami sebarang healing crisis. Ini bermakna tubuh anda sihat dan tak banyak masalah.

Semasa tempoh krisis pemulihan ini, kita akan merasai pelbagai simptom kesakitan, dan mungkin penyakit-penyakit lama datang kembali. Jangan risau kerana ia sangat normal. Jangan fikir yang bukan-bukan….

Bukan produk Shaklee yang mengandungi racun, tapi tubuh kita yang menyimpan bahan toksin dan sekarang ia sedang dikeluarkan dari tubuh.

Krisis pemulihan tanda tubuh kita sedang dalam proses ke arah penyembuhan.

Berbanding dengan tubuh yang tak sihat. Lebih banyak ‘healing crisis’ yang jadi.

Tapi usahlah risau. Ini sementara.

Kita kena lah tahan sedikit sebelum nak mendapatkan kesihatan kita semula.

Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian. Macam itulah ‘healing crisis’.  Ia bersifat sementara.  Paling baik ambil air 2-3 liter sehari. Lebih cepat proses ini habis.

 Analoginya, kalau kita nak cat semula rumah kita, pertama sekali mesti kita akan kikis dahulu cat lama yang sedia ada kan….  Then baru kita akan sapukan cat yang baru… Bila dah siap prosesnya, mesti ia kelihatan baru & cantik!

Kita takkan terus melapiskan cat yang baru ke atas cat yang lama itu kan… nnt nampak buruk ler pulak …berbalap-balap pula catnya. Pasti tak cantik kan?

Begitulah keadaan tubuh kita bila mengambil nutrisi tambahan yang berkualiti… Rasa tak sedap badan, mungkin demam, muntah, sakit kepala… ia cuma sebentar saja. Selepas itu insya-Allah akan rasa segar dan badan pun rasa sedap.

Shaklee sudah bermula sejak tahun 1915, sudah hampir 100 tahun! Adakah produk yang berbahaya dan beracun boleh bertahan selama ini?

Ia bukan vitamin pasar malam, ia adalah suplemen pilihan ahli sukan yang mewakili negara masing-masing dalam acara sukan Olimpik. Ujian air kencing membuktikan mereka bebas dari pengaruh dadah dan sebarang perangsang. Bukan itu saja, angkasawan NASA juga turut mengambil produk Shaklee. Banyak lagilah kalau nak disenaraikan.

Jadi, jangan percaya benda yang viral ya? Produk Shaklee selamat. Kalau nak tahu, cuba sendiri.

 Tapi buat yang tak suka, masih tetap tak suka. Walaupun fakta terbentang depan mata.

 Tapi pesan saya, jangan benci sangat.

 Dan pesan saya, sebelum viralkan sesuatu. Siasatlah dulu kebenarannya.

 Nanti tak pasal-pasal dapat dosa kering.

Pada yang baru nak guna atau baru mula guna produk Shaklee. Jangan risau. Ianya selamat dan berkesan.

 Boleh cuba sendiri kalau nak tahu.

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing